Venlo

Dichtbij de grens met Duitsland heeft dit station een groot opstelterrein, en doen
ook treinen van over de grens dit station aan.

Op 13 September 2006 maakte ik hier voor het eerst foto's.


Nadat ik door slechte informatie een trein naar Nijmegen voor mijn neus heb weg zien
rijden, moet ik mij even vermaken op station Venlo, dat rond deze tijd behoorlijk
uitgestorven aandoet: reizigers zijn er amper, alleen achter mij wordt druk heen en
weer gereden met goederenwagons en locomotieven.

Allereerst staat deze Duitse trein te wachten tot de rode brommende railion diesel
aangekoppeld is, het was prettig eens een andere kleur voor de camera te hebben. De
rangeerder was daarnaast ook erg vriendelijk.

Duitse trein staat te wachten op aankoppeling

Twee diesellocs van reeks 77 van de NMBS (7772 en 7774) zijn zichtbaar geworden nadat
twee rode diesels van Railion een sleep wagons meegenomen hebben naar een (voor mij)
onbekende bestemming.

Loc 7772 (links) en 7774 (rechts) op station Venlo

Loc 1833 is van spoor gewisseld en keert terug naar zijn ICK stam.

Loc 1833

De CTA vertoonde het halve uur dat ik rondhing op station Venlo niets anders:

Onduidelijke CTA


Venlo, 3 mei 2009. Op de weg 'terug' naar huis, kan ik even niets anders doen dan wachten op de eerstvolgende trein naar Nijmegen (en dat vind ik heel erg... maar niet heus)
Allereerst zijn er voldoende tractiemiddelen aanwezig. Op de voorgrond een 66'er met een flinke containertrein, daarachter een 1700 aangekoppeld aan een stam ICR materieel, en daar weer achter een trio 6400'en, die met een gigantische sleep zelflossers klaar staan voor vertrek (iets wat niet zo heel veel later ook zou gaan gebeuren)
De zelflossers achter het trio 6400'en zijn aangepast voor het rijden in 4000 tonstreinen.

Foto onder: achter mij staat deze 'schoonheid' van de Rurtalbahn te rusten.

Verschillende tractievoertuigen op station Venlo G2000 van de Rurtalbahn