'Een zondag' op station Uitgeest.
Op dit station kom ik bijna nooit, het materieel dat er stopt en langskomt is nogal Station Uitgeest, 'ergens' in 2001...
Deze foto's heb ik waarschijnlijk in februari gemaakt, ik weet eigenlijk alleen nog dat
Op station Uitgeest komen - onder een strakblauwe hemel - deze 2 Sprinter drietjes
Iets later kwam deze dubbele Plan V het station van Uitgeest binnenrijden, om
De omgeving rond station Uitgeest is nu onherkenbaar veranderd. Uitgeest 7 December 2006, 5 jaar later. De Sprinter-combinatie waarmee ik aangekomen ben op dit station.
Het tunneltje onder de sporen door: onhandig was het eerste woord dat in me opkwam toen
Er komt een 'bouwgeintje' in me op wanneer ik deze kast, (vlakbij het uiterste uiteinde van het perron) zie staan: Iemand met wat meer verstand van spoortechniek mag mij uitleggen waar deze kast voor dient.
Daarna komt trein 3053 door station Uitgeest razen.
Een vergeten Citypendel (2033) staat gekoppeld aan een gereviseerde drieling op station Uitgeest te wachten op vertek naar...
In de doorkomststaten kan ik hier niets over terugvinden, op de CTA op het perron
Helaas, niet bijna dezelfde plek als 5 jaar geleden, trein 3440 als sneltrein van Den
De tweede (fotografeerbare) intercity komt langs:
Het spoor naar het onderstation: bij mij komt de vraag op of dit spoor nog wel eens gebruikt wordt...
Na bijna een uur kou geleden te hebben stap ik in de trein die mij terugbrengt naar Zaandam:
Ik heb medelijden met de inwoners die deze Citypendels (die tenminste wel in het spoor Interieur van Citypendel 2030:
Uitgeest 3 Maart 2007. Ik wacht op dieseltreinstel 186 van de HSA (Historisch Streekvervoer Achterhoek) dat na een rondrit via Uitgeest naar Amsterdam zal rijden. De machinist van de trein waar ik net mee aangekomen ben vraagt of ik op iets speciaals wacht, en roept voor mij de verkeersleiding op. De verkeersleiding kon het treinstel echter niet vinden in hun dienstregelingen. Dus ben ik, vlak voor vertrektijd, de trein ingestapt terug naar Zaandam.
Net dat we de eerste meters aan het rijden zijn gaan we hard in de remmen, en drukt de machinist herhaaldelijk op de typhoon. Ik zat redelijk achteraan in de trein en spoed me dan ook naar de voorkant, waar ik de machinist nog net hoor roepen: 'HIJ IS ANDERHALF UUR LATER!' Daarna nog een paar knerpen van de typhoon (wat nogal verbaasde blikken van personen in een nabijgelegen speeltuintje opleverde) vertrokken we weer. Al met al een zeer aardige machinist. Als 'troost' deze touringcar bij Uitgeest die (zo te zien) rechtstreeks van de fabriek komt: spierwit, en nergens een bedrijfsnaam te vinden.
Op een miezerende vrijdagmiddag zit ik net in de trein terug naar Zaandam, als naast mij langzaam een goederentrein tot stilstand komt. Bij het wegrijden van 'mijn' trein een foto gemaakt, voor zover dat wat werd. Railion's 189 023 staat in de motregen te wachten op het sein veilig.
Uitgeest, 30 Oktober 2008: na een rit met de bus vanuit Beverwijk komen we aan bij Uitgeest, en zie ik een grote sleep goederenwagons klaarstaan: een locomotief kan ik echter niet ontdekken, dus heb ik gelukkig nog alle tijd om de trein op de foto te zetten: net dat ik de sleep wagons erop heb staan wordt de locomotief (die waarschijnlijk achter de wagons om is omgelopen) weer aangekoppeld en worden (zo te horen) de remmen gelost.
Ik spoed me naar de voorkant, maar gelukkig is het nog geen vertrektijd. De containers zijn van Spaarnelanden NV: een afvalverwerkingsbedrijf dat in Haarlem gevestigd is, en zodoende ook in opdracht van de gemeente Haarlem huisvuil inzamelt. Naast huisvuil verwerking is ook bedrijfs-afval een van de diensten van dit bedrijf. De trein, in spotterskringen de GZK-trein genoemd (vraag me niet waar de afkorting voor staat) en rijd van Haarlem naar de Houtrakpolder in Amsterdam, al schijnt de laatste bestemming in de praktijk weinig aangedaan te worden. Deze trein rijdt vijf keer per week. Kort na het maken van deze foto zag de machinist mij waarschijnlijk staan, en ontstak daarop alle frontseinen van loc 7108 van ACTS.
|