Spoorwegovergang Oostzaan
Deze overgang is ergens begin 2004 omgebouwd van een AKI tot een mini-AHOB, oftewel Alle foto's (tot en met de volgende gele streep) 3 Februari 2007.
Ik ben eens een stevig eind fietsen, en stop bij de spoorwegovergang in dit dorp even
P-seinen zijn automatische blokseinen: zodra de trein het blok na het P-sein verlaten
Dit is een situatie die inmiddels veel vaker voorkomt, of die ik de laatste tijd toevallig
De stoptrein naar Hoofddorp komt voorbij, ter hoogte van het nieuwe transformatorstation
De overgang waar het eigenlijk om draait: op de onderste foto de Strail profielen waar
In sterk tegenlicht komt de trein naar Hoorn-Kersenboogerd langsrazen, dit keer betreft het wel het juiste materieel (plan T)
Spoorwegovergang Oostzaan, 1 Juli 2007. In Purmerend is het cultuurfestival 'Reuring' voor de laatste dag aan de gang. Om de herrie te ontvluchten fiets ik de wijde polder in. Zelfs de snelweg die ik op de achtergrond hoor is een aangenaam geluid in vergelijking met de stampende muziek die uit het park in Purmerend klinkt, maar nu uiteraard niet hoorbaar is.
Bij de overgang houdt deze meeuw mij in de gaten, terwijl hij surfend op de stevige wind
Een heerlijk Hollands plaatje. Een Plan T stel als trein Hoofddorp - Hoorn Kersenboogerd.
18 December 2009: de dag ervoor is het treinverkeer al half platgegaan door sneeuwval, en vandaag, na nog meer sneeuw, is de aanzet gegeven voor een winter waarin grootschalige verstoringen van de treindienst en ander openbaar vervoer eerder regel dan uitzondering zouden blijken, en de geldigheid van de Kruidvat-dagkaarten zelfs 2 weken verlengd werd, om mensen de kans te geven ze op te maken. Overigens viel de toestand in Noord-Holland wel mee: in Friesland en Groningen kon je pas echt spreken van onbegaanbare stations en sporen. De spoorwegovergang bereiken duurde overigens 3 keer zo lang als normaal: in de stad was prima gestrooid, maar op het fietspad naar de overweg toe uiteraard niet: dat was een glibberige half platgereden mengsel van sneeuw en ijs: de fietsbanden wat leeg laten lopen hielp zoals gewoonlijk voor het verkrijgen van meer grip.
Ik heb er ook nog staan filmen, en borg de camera helaas net iets te vroeg op: net nadat ik de camera uitgezet had en van het statief had gehaald kwam er een trein langs die uit 4 plan V's bestond.
|