Scania bussen
Deze bussen ken ik alleen maar van Arriva, en dan voornamelijk ook alleen maar van
Sinds de zomer van 2006 worden deze bussen (de enkele versie) aangepast: de gloeilampen Purmerend, 26 September 2006, tussen de halte Wijkcentrum en Hoefsmidpad: hoe moeilijk is het om als vervoerder je chauffeurs goed te instrueren? Heel moeilijk als je Arriva heet. Het Tilburyplein is vanwege de ombouw afgesloten voor alle verkeer, maar de chauffeurs hebben dat blijkbaar niet duidelijk op papier gekregen. De gemeente Purmerend heeft ook wel degelijk enig aandeel in het omrijden van de bussen gehad: de borden voor de omleidingen stonden absurd geplaatst: ook als je van het plein af reed kwam je borden tegen dat het betreffende plein afgesloten was. Het is jammer dat de vragende blik van de chauffeur niet goed te zien is, een half uur hiervoor reed de 104 het straatje rechts in, waarvan nog net de strepen en voorrangs- tegels (haaientanden) te zien zijn.
Busstation Amsterdam CS, 26 Oktober 2006: ik kon het niet laten deze bus van Arriva in het dieseltrein-rood over te schilderen via Paint Shop. Op verkeerstechnisch gebied mankeert er nogal wat aan...
27 Oktober 2006: Ik ben kort geleden aangesproken door een man die door de fout van een chauffeur in plaats van in de Bijlmer op het Tramplein in Purmerend terecht gekomen is. Hij vraagt of er een Qliner (wat vroeger de Expressdienst heette in NZH-tijd) van het Tramplein naar de Bijlmer gaat. Een Qliner die naar Amsterdam Zuidoost gaat is er wel, maar doet het Tramplein niet aan. Voor de betreffende man is dat geen probleem, nadat hij wat vervangende buslijnen heeft uitgezocht wordt het een van de vele lijnen naar Amsterdam. Maar het personeel op het voormalige tramstation maakt er zoals gewoonlijk weer een zooitje van: wat in Connexxion tijdperk altijd een solide georganiseerd staaltje dienstuitvoering was ontaardt nu regelmatig in één grote bende.
Op deze foto is de chaos te zien: iedere chauffeur kwam op het domme en rare idee om in
De betreffende man die naar de Bijlmer moest zag elke bus weer ergens anders
Purmerend Tramplein, 22 December 2006: Rechts een Scania bus met LED achterlichten, rechts een gewone Scania, die nog met gloeilampen werkt. Bij het aanpassen van de koplampen pasten de carosseriestukken blijkbaar niet helemaal meer zo in elkaar als de bedoeling was. Na deze foto kwamen 2 ganzen het busstation onveilig maken: elke chauffeur gaf ze de ruimte, maar de watervogels lieten zich niet van hun stuk brengen door de bussen, en bleven langzaam op het midden van de weg lopen, op weg naar het water aan de andere kant van het busstation.
|