Den Haag Centraal

Dit station trekt me niet zo wat fotografie betreft, van onder de kap naar de buitenlucht
toe fotograferen zorgt voor overbelichting, fotografeer je de andere kant op, dan krijg
je het lelijke betonnen station op de foto te zien.

Sinds 2006 is/was Ran(d/p)stadrail operabel, niets meer dan een stukje vervoer waar de
gemeente mee kan pronken, want het werkt en rijd verre van vlekkeloos.


Den Haag Centraal, 11 Juli 2006: ik ben op dit station aanwezig om de laatste gele Sprinter te 'onderscheppen'
Deze laatste gele Sprinter drieling gaat naar Denemarken, om daar te worden 'opgeknapt'
(om te zeggen dat het er nou beter op wordt gaat wel wat te ver: de stoelen in de nieuwe
Sprinters zijn ronduit belabberd)

Sprinter 2894 staat te wachten op groen licht om richting Heerlen te rijden, en is
zojuist als trein 82203 aangekomen vanuit Leiden.

Sprinter 2894 wacht op veilig tonend sein

Nog even, en dit nummer wordt met een 100 verhoogd (de oude Sprinters kregen een
verhoging van 100 in het nummer: bijv. 2894 is nu 2994)

Nummer 2894 bijna verleden tijd

Alsof niets hem meer tegen kan houden: wachtend op het sein achter mij, dat nu nog rood
aanwijst, staat hij te wachten op vertrek:

Wachtende op vertrek

Het sein is versprongen van rood naar groen: adieu!

Sprinter 2894 vertrekt richting Heerlen