Station Alkmaar
Op een woensdag in de zomervakantie van 2001 ben ik naar station Alkmaar geweest. Mijn vader beoefende destijds in die stad de doedelzak, en omdat de bus naast het station stopte kon een bezoek daaraan natuurlijk niet ontbreken.
Toendertijd werd er aan de perrons gewerkt, de perrontegels waren opgestapeld, en de Even later komt een dubbele Koploper 3 (ICM-1, ICM-2) binnenrijden op spoor 3.
Het plan V stel werd wat met heen en weer gerangeer voor die avond hier 'achtergelaten'
De Koploper van de tweede foto vertrok kort daarna, waarheen is me niet bekend.
Op een nogal onderbelichte foto (het begon te schemeren) staan deze twee sprinter 3'tjes
Als laatste kwam deze (waarschijnlijk, zeker ben ik er niet van) verlengde IRM-4
Alkmaar, 5 jaar later (6 September 2006) De werkzaamheden zijn inmiddels achter de rug. Allereest het opstelterrein: bijzonder oninteressant geworden met alleen maar IRM materieel:
Daarna (als ik de dienstregeling moet geloven had dit een Plan T moeten zijn) trein
Dit is overigens een bijzonder enge perronopgang geworden:
De Regiorunner richting Den Helder staat te wachten op ontkoppeling van het achterste
Een kijkje op de middagpauze van een aantal Connexxion bussen... het zit nog
Het uitgestrekte spoor met op de achtergrond de brug, links de treindienstpost, en rechts seinpost IV.
En daar is niet veel meer van over: de oude seinpost van Alkmaar.
Een aantal bussen werd uit hun middagdutje gewekt, en meteen werd deze wat vreemd ogende
Alkmaar, 22 December 2006. De Olympische Regiorunner (IRM) 9520.
Twee IRM stammen, een paar minuten nadat ze gesplitst zijn:
Een Plan T komt aan op Alkmaar, Sprinters zijn met de nieuwe dienstregeling niet teruggekeerd.
|